måndag 20 april 2009

Kvällstävling på Borgsjön


På ingång från Borgsjöns is




Då har man varit på Borgsjön för andra gången i sitt liv. Jag fick åka till tävlingen med Micke Wissman och Egon Rongden.



Mina planer var först att gå dit jag fick bra sist på tävling för ca 1 månad sedan. Men väl ute på isen så följer jag med Wissman mot andra sidan av sjön. Utgångstiden var bara en kvart, så det gällde att hålla farten. Jag hittade några gammelhål och bestämde mig för att börja där. Direkt i första hålet fick jag napp, en 130 g, sedan nya hål och jag fick ihop en hel del fisk i vissa hål, Fina abborrar mellan 140-300 g. Sedan blev det att leta mer fisk i det området. Fick inte något mer bra hål och fick bara några enstaka. Jag och Wissman gjorde ett försök att hitta lite mer fisk på sista halvtimmen också. Sprang iväg åt motsatt rikting som starten var. Jag hade hela tiden tanken på att jag skulle hinna in i mål. Det var ju bara 15 min in. Wissman fick 3 små abborrar medans jag inte fick ett napp. 10 minuter innan sluttiden som var 20:00 började jag röra mig mot starten för att hinna till mål. Jag var väl framme vid mål 20:09.. Alla hann imål.



Jag hade en vikt på 3818 g och det räckte till en 4 plats, Wissman kom 2a på ca 5500 g, Vinnaren som satt en bit ifrån mig och Wissman hade 5900 g. Leif Frank kom på 3 plats med ca 5100. ca 25 stycken deltog, (damer och herrar)



Jag, Wissman och vinnaren (vet ej namnet) satt på ca 8-10 m på samma område. Det var tydligen det bästa stället som hittades idag. Men det fanns väldigt mycket oborrat..


Roligt med kvällstävling




1 kommentar: