onsdag 29 april 2009

Bäver på 1 m, Fångad på film!


Ikväll så åkte jag till Långskog för att gå på en kurs, där vi gör fällor. Men kursen blev inställd så jag gick ner till ån en sväng och tittade efter bäver. Ingen bäver men satt inte där något lång stund heller för det var tydligen bråttom hem.
När vi har åkt en liten bit så får vi se något som går på vägen, En Grävling? NejNej, Är det en katt? Nej, inte de heller. Det var en bäver som gick på vägen.
Jag tar fram mobilkameran och börjar filma, jag gick ut ur bilen och filmade också och tog en del kort.
Jag ville inte gå nå närmare än 1 m, det fick räcka. Bävern var liten så det var troligtvis en årsunge (född förra året).

Skoj var det iallafall. Inte varje dag som man får vara såhär nära en bäver.
Första filmen som jag spelade in:






Den andra filmen som jag spelade in:





Risvasen hade även försvunnit ner under ytan nu på den plats som vi ville ha den på. Nu är det bara att invänta sjösättning av båten...


2 kommentarer:

  1. riktigt grym upplevelse, sånt man berättar för barnbarnen när man växt upp och blitt stor..=)
    fint fint

    SvaraRadera
  2. Haha, Man kan iallfall visa filmen för dom..

    SvaraRadera