söndag 19 april 2009

Pimpeltävlingen på Sösjön

Örjan, Berga, Fredde och Baddarn innan start.

Idag var det pimpeltävling på Sösjön. Jag hade ingen förhandsinformation som jag kunde lita på så jag tog rygg på Berga, Fredde och Baddarn. Jag började längst in i viken som vi hade stannat vid.. Inte ett napp de första 45 minuterna. Jag hade testade det mesta. Jag, Berga, Baddarn sökte runt lite i viken och både Berga och Baddarn fick fisk, men jag fick inte ett napp. Tillslut så fick jag napp på vim pirkens 55 med en lila trekrok. 5 fiskar i det hålet. Sedan forsätta det med ett par fiskar i varje hål. Inga stora saker. Bara småfisk.. Tillslut är det bara Baddarn och Jag som är kvar och letar runt efter mer fisk. Vi hittar flera hål som gav en hel del småfisk. Jag hittade ett väldigt bra hål som det nappade småfisk hela tiden. 25 småabborrar blev det nog i det hålet. Baddarn satt bredvid och fick lika mycket.
Vi fortsatte fiska småfisk i det området, totalt när jag vägde in hade jag fått 4 fiskar över 100 g.. Jag fick iallafall ihop 2712 g. Vinnaren hade ca 13 kg.. Baddarn hade ca 4800 g, Fredde hade ca 4700 g och Berga hade 2400 g något..
Imorgon så ska jag nog åka till Borgsjön för pimpeltävling om jag får någon att åka med. Tävlingen börjar 17:00 och slutar 20:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar