lördag 10 april 2010

6 timmars på Bodsjön, Jag = Mörtfiskare...


En påse med mört! Fick tre abborrar totalt!

Nyss hemkommen från Bodsjön. Åkte 07.00 och kom hem 19.00.
Dagens tävling var på Bodsjön, en sjö mitt ute i skogen mellan Bräcke och Gällö. All fisk räknades förutom ädelfisk, gädda och lake.
Jag gick 35 min innan jag borrade mitt första hål, men någon fisk fick jag först efter 1h, och då fick jag mört, stannade i det området resten av de 5 timmarna, och fick ihop 9310 g, hade tre abborrar resten mört.. Det var jag och Per Nord som fiskade där, han var där före mig och han fick ihop ca 15 kg. Vinnaren för dagen hade ca 18 kilo, Grattis!

Det var första gången som jag fiskade mört. Det var kul när man fick in tekniken med tafsen. Synd bara att de är så slemmiga och hala, jobbiga att hålla på med..

I morgon blir det Sösjön


Det var väldigt mycket folk på plats idag
Jag och Mörtfiskarkompisen Per tog en fikapaus med 2½ timme kvar, vi fick dryga kilot på resten av tävlingen, alltså, mörten slutade nappa..

4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig fiskestund på sjön idag.
    MVH pär nord bergsfiskarna

    SvaraRadera
  2. Tack Emil! Snabb som vanligt med rapporter från tävlingar mm, min pimpelsäsong är över så det är kul att kunna få läsa om era bravader som fortfarande har möjlighet till att pimpla.
    Själv har jag ännu inte pimplat (metat) mört,kanske pga av att jag alltid kör med trekrok. Här nere i Uppland fiskar vi mkt sällan eller rättare sagt aldrig med tafs.(ska va på krogen då, där kan man kan köra med tafs ifall de är riktigt tjuriga nån kväll:)
    Mvh Timo Hakulinen

    SvaraRadera
  3. Det är roligt att bloggandet gillas och läsningen ger något.

    Första hålet som jag gjorde på "mörtplatsen" använde jag vim 42 och trekrok stl 10. Då kastade jag ner tafsprylarna direkt och sedan fortsatte det, jag testade även singelmormyska men det tog mycket längre tid mellan nappen och de var svårare att kroka.. (Har aldrig fiskat singelmormyska, ska nog aldrig göra det heller):D Nu ska jag åka på Sösjön. :)

    SvaraRadera