onsdag 7 april 2010

Angeldonsfiske och ismete

Största för dagen, 6400 g 98 cm, fungerar min våg som det ska??



Idag var jag och Bertil ute och anglade på Åmingen. Det nappade med jämna mellanrum hela tiden och vi tappade en hel del gädda. Vi lyckades iallafall få 18 gäddor, största på 6,4 kg (98 cm lång) Näst största var en gädda på 4820 g, den fick jag på mitt enda ismete spö, Roligt!
Sedan pimplade jag lite här och där på sjön utan att hitta några större abborrar, fick en hel del 25 grammare bara.
I morgon blir det fiske för mig igen.

Min största gädda som jag har fått på mitt ismetespö



Största abborren för dagen var en riktig snesimmare, antagligen därför den råkade hamna vid min pirk..

4 kommentarer:

  1. Ser precis ut som en 6400grammare... så de funka nog... Bra fiske på smågäddor där ;)

    SvaraRadera
  2. Fint, nu får du uppdatera artlistan också.

    /C

    SvaraRadera
  3. Tack, jo. ska uppdatera den. Är inne från förmiddags angligen/pimpling , blir en kort vila innan jag ger mig ut på isen igen.

    SvaraRadera