fredag 9 april 2010

Blandat från Långskog


Idag regnade det hela dagen, skönt att fika vid en brasa då

Idag var jag och Bertil på Gryttjen och jagade storabborre. Men det misslyckades naturligtvis, fick totalt 3 matfiskar tror jag. Det regnade hela dagen så man var väldigt nöjd med att vara ute 5-6 timmar..

Igår så anglade jag igen med Anders och pimplade förståss. Inga större gäddor heller abborrar. Blev ca 13 mindre gäddor iallafall med en topp på ca 3,5 kilo. Skitfiske...

De här dagarna i Långskog har jag bara haft skitfiske på, måttligt less nu.. Hoppas på bra fiske imorgon..
Från fikaplatsen på sjön Gryttjen


I ondags så försökte jag jaga lite kråkor, fick en iallafall.

Solen påväg upp på torsdagsmorgonen


Jag la på lite nytt ris på risvasen, förhoppningsvis så ska jag få tid att fiska där till sommaren

I morgon blir en pimpeltävling i 6 timmar på Bodsjön (Bräcke/Gällö) 10.00-16.00. Det blir en lååång dag på isen.

2 kommentarer:

  1. Så ut som en toppendag. Vill inget hellre än ut i skogen o grilla, tända en brasa.....

    SvaraRadera
  2. Det är bara att gå ut i skogen det :D

    SvaraRadera