måndag 5 april 2010

Annandagspimpeln på Sundsjön


Då var den sista av påsktävlingarna avklarad. Jag trodde att jag hade hyfsat fïske, lite små fiskar men jag trodde det inte gick att få större idag, dum som man va. Jag satt iallafall och petade ihop 3934 g. Största fisk 70 g max, massor runt 20 g och mindre...´
Sonny vann på 17 kilo, 2a blev Ancarberg och 3 Mankan. Grattis till er!
De och många andra hade mestadels stora fiskar, flera på halvkilot och större. Jag fiskade på 1,5 och de satt säkert på 7-13 m..


Just när jag tog det här kortet hade det blivit mulet, innan så sken solen. Satt utan jacka första 1 ½ timmen med uppkavlade ärmar. skönt!
Vid detta träd nappade det yngel, låg och kikpimpla en stund och man såg hur de kom och högg när jag sänkte ner pirken, så nu vet jag exakt hur man gör för att få de nappa direkt. Bra att veta.....


2 kommentarer:

  1. Bara att bita ihop!

    SvaraRadera
  2. Hur länge till går det att fiska på B-fjärden?

    SvaraRadera