söndag 18 april 2010

Sista pimpelturen för säsongen


Nappade dåligt idag, men det värsta var att jag gjorde hål på stöveln så den fick nödtejpas så att inte snön skulle komma in i hålet, vatten hjälpte det inte emot!
Jag och Johan Sjölen fiskade på Håsjön idag, vi ville avsluta säsongen lite lugnt, med avslappnat fritidsfiske. Det var dåligt fiske, fisken fanns där men ville inte nappa. Man kunde sitta och vänta länge mellan nappen, och om man gick tillbaka till ett gammelhål så fick man någon till. Jag hade väl mest tur med hålen idag, och hade de största fiskarna, fick ihop 2,92 kg medans Johan hade ca 10 fiskar. Jag hade 35 abborrar, alltså en snittvikt på 83 g.
Nu är det färdigpimplat för i år.
Nu ska bloggen hållas vid liv med mer fiske och närmast så kommer det nog bli bäverjakt.

Isen var inge vidare, tror inte att den är gångbar till veckan. Det var svårt att ta sig ut på den idag.

Johan sitter och väntar på napp
Det här var det första hålet som jag fick fisk i idag. Fick de här först, sedan så gjorde jag 5 nya bomhål innan jag gick tillbaka i detta igen och fick några till.
Vi packade ihop ganska tidigt för att kunna ta oss in torra.

6 kommentarer:

  1. Ser ut att va schysst väder. Jag var ute på mälaren i lördags och drog årets första gädda. En liten stackare men kul att vara igång igen. Helt isfritt här i mälaren nu.

    /C

    SvaraRadera
  2. Jodå, vädret var okej, väldigt blåsigt bara. Härligt med första gäddan, ska väl bli det för mig nu snart också. Får se om det blir bergeforsen nu till veckan.

    SvaraRadera
  3. http://www.aijaa.com/v.php?i=6093069.jpg Bäverjakt är best.

    SvaraRadera
  4. Det finns en hel del här på min blogg också från bäverjakten i våras. Det är bara att klicka sig fram.

    SvaraRadera
  5. Än är det inte slut,dubbeltävlingar nu till helgen i Jämtland.

    SvaraRadera
  6. Det kommer nya tävlingar nästa säsong, bättre att satsa på de.

    SvaraRadera