fredag 2 april 2010

Långfredag i Gällö


Vi var nio duktiga pimplare i bilen, till och med Sveriges bästa pimplare 2010 var med, men det gick ju om det gick..


Då var det första av påsktävlingarna avklarad. Vi var i Gällö i Jämtland. Gänget i minibussen var: Berga, Baddarn, FS, FA, Jangler, Sjölen, Dennis Ankarberg, Jens Hamrin och jag.
Om vi la ihop all fisk så lyckades vi få ihop ca 28 kilo.. Men nu var det ju Indviduellt och det var Fredric Ancarberg bäst på, tror han hade 5 kilo.. Jag fick fyra abborrar (840 gram), riktigt dåligt! Sämst i bilen blev Baddarn, han blev diskad därför han hann inte in till mål på ingångstiden 45 min.
Peter Forsberg vann på ca 20 kilo.

Nya tag imorgon, jag måste verkligen få upp självförtroendet imorgon, annars är det bara att stanna hemma.




Berga och Jens letar storabborre.

Någon hade varit ute och fiskat någon dag tidigare, jag är väldigt förvånad över hur tätt de har borrat mellan hålen, men ändå så rakt.. Tok folk..
Skitfiske för mig.. För många andra också. Hörde iallafall två stycken som lyckades på öring.


Jag tog reda på lite fisk efter tävlingen som jag har filéat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar