söndag 11 april 2010

Sösjön


Vilket kanonväder det har varit idag!


Idag så var det tävling på Sösjön (Bräcke). Fisket var inge vidare. Vädret var desto bättre, sol sol sol och vindstilla, enormt varmt och skönt.
Jaja, fisket var som sagt dåligt och man var på ett dåligt ställe, låter klokt? Fisket var bra där alla påsar mellan 5-10 kilo kom ifrån, alla tyngre påsar kom från samma håll tror jag.
Jag stannade i starten för en gångs skull, och självklart var det fel.. Jag fick någon fisk i några hål, och lyckades kikpimpla upp ett par abborrar, men sedan såg jag inte eller kände någon mer fisk..
Lämnade startplatsen en sväng för att springa ut på stora delen av sjön, för att sedan springa tillbaka till min startplats igen, och få 5 stycken abborrar innan tävlingen var slut.
Jag fick ihop 2100 g, och det räckte ingenstans.. FS hade en bättre påse på 7 kilo tror jag.. Vinnaren (okänd) hade nog närmare 10 kilo. Vi åkte hem innan invägningen var klar.

Nu får vi se vad som händer nästa helg, det kan bli pimpeltävling. Någon som har koll på någon annan tävling än den som är i Övik?


Alla rusade iväg, i vanliga fall brukar jag också sticka iväg långt, men inte idag, och det var fel fel fel att inte göra det..
Uppladdning för Peter och Anders
Eftersom jag stannade i starten så hade jag 25 minuter kvar innan starten gick. Njuta av vädret och fågellivet runt sjön.
Tydligen så var man på fel plats.. Alla som kom in sist till invägningen hade tunga påsar..

6 kommentarer:

  1. Tävling på söndag uppe i Långviksmon,samma dag tävling uppe mot strömsund.

    SvaraRadera
  2. På lördag (den 17:e) är på det på Långviksmon, Övik.

    Emil: Jag funderar på fara upp på den tävlingen..

    SvaraRadera
  3. Okej, det är den där tävlingen i Strömsund som jag vill hitta information om..

    SvaraRadera
  4. http://www.ulriksforsarna.se/kalender/calendar.asp?action=viewevent&eventid=259

    SvaraRadera
  5. Brukar väl vara tävlingar varje helg in i maj,men vet nån vart?

    SvaraRadera