lördag 3 april 2010

Påskafton i Gällö


Tommy Strengelsrud lyckades dra denna fina sik på 1,1 kg (tror den vägde det)

Då var dagens tävling i Gällö avklarad.
För mig så började det väldigt bra, hade 4 fiskar efter 2 h, det var ju lika många som jag hade efter 4 timmar igår. Men sedan så fick jag ett hål med ca 7 fiskar i, och då hade jag ca 1500 g tror jag.
När det återstod 45 minuter så började jag fiska gammelhål, fick inget, men forsatte ändå och fiska gammelhål eftersom jag hade sett flera andra som fått i gammelhål, och Esa tyckte att jag skulle göra det. När det återstod ca 15 min kvar så hittade jag en fin kant, men jag fick ingen fisk.. Jag gjorde ett byte av pirk, från vim 55 till vim 38 och i nästa hål så fick jag napp direkt. Drog av fisken, men den högg igen, en abborre på va 700 g. Fick en till abborre i hålet, och tappade en i iskanten, sedan dog det helt. Nästa gammelhål som jag tog fick jag först en abborre i, sedan tre stycken mörtar och efter jag tagit upp sista var tiden slut.

Fick totalt 3 mörtar och 14 abborrar tror jag, Snittvikt ca 240 gram.
Jag fick ihop 3954 g, kom på en 20 plats.
FS blev bäst i bilen, han kom 4a, sedan var det FA innan jag tätt följt av Jens, Jangler var inte så långt efter mig heller.





Vi i bilen var revanschsugna efter gårdagens stora förlust. Idag skärpte vi till oss.


Jag tog rygg på Esa på vägen ut, Esa vann tävlingen också, Grattis



Här har jag lämnat spår efter mig på isen efter att ha tagit upp en större abborre. Fick stoppa ner handen i hålet och dra upp den.


En hel del folk

5 kommentarer:

  1. Niklas "lillbrosjan"3 april 2010 kl. 19:19

    Grattis med bra resultat idag Emil. 5 Norbaggar helsar.

    SvaraRadera
  2. Hälsa tillbaka, ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. Tonje skal ta kort på første tävlingen i mårn, så kom ihåg å smila.

    SvaraRadera
  4. Vart är det imorgon?

    SvaraRadera
  5. I morgon er det Vikingnappet. Utgång Gålön. Revsundsjön.

    SvaraRadera