torsdag 4 mars 2010

Björköfjärden- Bra fiske. Filé Film

De vanliga Björköfjärden grejjorna fungerade utmärkt idag. Här en härlig Abborre och Berga och Fredde i bakgrunden.

Idag hade jag friluftsdag på skolan. Jag kunde ha varit på Hälsofällan (Sidsjön) och pimplat, men det är det sämsta vattnet här i Sundsvall tycker jag. (Har inte testat alla) så jag tog en rask promenad på förmiddagen. Vid klockan 12 så hämtade Berga och Fredde mig för att vi skulle åka ut och fiska på Björköfjärden och kolla föret inför Superpimpeln.

Fisket var lysande bra tycker jag. Jag tog reda på 3 kilo abborre som jag filéade för mat här hemma. (se film längre ner). Fredde fick nog över 10 kilo, han tog också reda på lite matfisk. Resten fick gå tillbaka. Berga fick en hel del han också. 15-20 kilos fiske var det idag. Vi fiskade i ca 1 ½ timme.

Föret var varierande, vissa områden var rena drömmen att gå på och vissa rena mardrömmen...

Mycket maggot ska det vara på kroken, viktigt! Fredde sitter och hästdrar medans Berga letar fisk.


3 kg matabborre som jag tog reda på.

Jag lyckades inte så bra med filéerna idag, kniven var slö, och abborrarna lite för små för att få till bra "byxor".. Men de blev goda ändå, och har ätits till middag nyss. När jag är i form, och har bra kniv, bra underlag så blir jag klar med en abborre under minuten, denna tog verkligen lång tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar