måndag 22 mars 2010

Tyderösundet idag

Det var kanonväder till en början, senare blev det mulet och börja blåsa ganska mycket.
Imorse när jag vakna så hade jag fiskefeber, och då kan man ju absolut inte gå i skolan. Så jag åkte med Berga, Henrik och Frida till Tynerösundet istället.
Vi var på jakt efter matabborrar men lyckades inte så bra, jag kämpade på och letade större fisk, hittade någon ibland, men när småfisken började nappa för mycket bytte jag hål.
Mot slutet av dagen så fastnade jag ändå med att dra små fisk, 40-60 g abborrar.

Jag fick ihop 4610g och Berga hade ca 5500 g. Berga fiskade större fisk, även Henrik och Frida fick en hel del abborre, flera matfiskar.

Vi letade av stora områden i jakten på större abborrar.

7 kommentarer:

  1. Hur är fisket på B-fjärden nu?

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att tro att det är mycket bra. Vet ingen som har varit ut nu i helgen, men tror det skulle folk dit imorgon.

    SvaraRadera
  3. Vi är några som funderar på att åka ner imorgon,man får mer där på en dag än på en vecka i Ådalen.

    SvaraRadera
  4. Självklart ska ni åka ner :) Lämna rapport här om du vill

    SvaraRadera
  5. Var värt resan på 25mil igår,vi fick ca 40kg på 4st.det skulle ta många fisketimmar att få ihop i Ådalen.

    SvaraRadera
  6. Härligt , :) Alltid värt resan till Björköfjärden

    SvaraRadera
  7. Jens (fd Sollefteåbo)24 mars 2010 kl. 18:45

    Hahaha... det finns ack så många sjöar i Ådalen där du kan ha 10-15 kilosfiske... Det gäller bara att leta under de rätta stenarna :D

    SvaraRadera