fredag 26 mars 2010

Ismete idag



Idag så var jag ute och ismetade för första gången, det var jag, Berga, Henke och Frida. Jag hade fått låna 4 stycken ismetespön av Hasse G, (Tack). Och de fungerade utmärkt fast de stora inte riktigt ville nappa.
Vi fick ett gäng smågäddor, fast det var de stora som vi var ute efter.. Flera gånger så såg man hur gäddan var framme och drog i mörten, men orkade inte dra av linan från "spröten".
Vi flyttade runt, men inga större gäddor blev det. Frida fick det största som vägde ca 2,5 kg. Sedan var det bara mindre gäddor.. Vi hade inte heller någon tydlig kontakt med stor gädda.
Det var iallafall kul att testa på, och man skulle gärna göra det igen, synd bara att jag inte har utrustningen som behövs, varken spön, rullar eller tafsar.

Det blev ca 10 gäddor för oss innan vi packade ihop. Sista gäddan tog jag när jag hade bara ett spö kvar innan vi åkte hem.



Här fick jag en gädda, (liten) Som hade en jäkla massa gräs med sig upp.

Snabbt kort innan den fick simma tillbaka

Imorgon blir det Kilaforsnappet, Åker dit med Baddarn och Berga, segervikt brukar ligga runt 10 kilo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar