fredag 12 mars 2010

Superpimpel Alnösundet Resultat

Resultatlista Damer

Resultatlista Veteran


Resultatlista Senior



Jag deltog i Seniorklassen eftersom det inte fanns några anmälda i Juniorklassen..


Alnöbron

Idag så gick första tävlingen av Superpimpeln 2010. Vi tävlade mellan 13:00 och 16:00..
Jag gick så långt jag hann norrut på Alnösundet innan Startskottet gick. Tyvär så hamnade en hel buss med norskar där också, så det lilla området som jag tänkte hålla mig på blev verkligen sönderfiskat.Även en del svenska började där (Totalt ca 20 stycken fiskade+ en fritidspimplare.) Norrmännen satt här och där med sina varpspön och drog fisk på tafs med fjädermyggslarver. Jag satt också och fick någon fisk i början på maggot och trekrok med lyckades inget vidare.. Jag började frysa kraftigt och tappade suget att fiska, så jag begav mig tillbaka till starten med halva tiden kvar för att sluta fiska...
Jag fick 7 abborrar till en vikt av 794 g och kom på 34 plats (det var 69 startande)


Prisutdelning

Tre herrar som fiskade bra idag, Jonsson, Baddarn och Wiström.

Invägning, Berga sitter inne i bilen och för inte vikten direkt in i datorn, på så sätt så behövs inga startkort. Smidigt och enkelt.
Ancarberg hade en bra påse,

Innan utgång, Ancarbergs höll sig framme.

En buss med 16 norskar deltog idag,

Taktikerna finslipas..

Jens och jag åkte på skitjobbet som parkeringsvakt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar