söndag 21 mars 2010

Bybergspimpeln, Top 10!


Ännu en dag ute i solen, toppenväder!

Då var Bybergpimpeln avklarad för denna säsong då. Var där förra året också, och då gick det verkligen inge vidare. I år gick det desto bättre. Först gick jag och letade fisken, testade lite prylar osv, men fick bara 2 st, dålig start alltså.
Sedan så gjorde jag en lite förflyttning till reservplatsen för dagen. Och lite längre bort än vad jag hade tänkt mig fanns det en hel del småfisk. Jag lyckades få ihop 3374 g, jag är helnöjd med tanke på att det räckte till en åttonde plats. Jag vet inte riktigt hur många startande det var, men dryga 50 bör det väl ha varit. Ska försöka få tag på resultatlista...

Det var lite klurigt att få abborrarna att hugga.. Först kunde hålet verka helt tomt, men efter man hade fått en abborre så kom det oftast upp 7-15 abborrar till. Roligt när det nappade på bra. Fiskade både med trekrok och tafs, tyckte trekrok var bättre.. Använde maggot för det mesta, men även "blank" krok gick bra ibland..

Utgång,


Suddig bild framåt.
En liten del utav alla pimpelfiskare som var med.

Stort prisbord, men inte så mycket jag var intresserad av fanns kvar när jag skulle välja, tog en 10 L bensindunk (tom), var i behov av en..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar