lördag 27 mars 2010

Kilaforsnappet


En hel del deltagare

Idag var jag, Berga och Svenska Mästaren Baddarn på Kilaforsnappet (väst om Söderhamn).
Det gick dåligt för mig, hade ca 1400 g. Det gick desto bättre för Baddarn som kom tvåa på närmare 5 kilo. Tror att Berga hade ca 2300 g. Berga och Baddarn tävlade också i lag, och de kom 2a. Tyngsta påsen idag var på 11 kilo.


Förberedelser innan start


När jag kom till denna klunga, så hade jag inte fått någon fisk än, men det fanns en hel del fisk där klungan satt, men vi var 15 stycken som skulle dela på den...


Det blev sönderborrat snabbt, satt och petade upp någon i gammelhål ett tag, men sedan gick jag in och fiskade lite närmare land vid en risvase, det gick att få bra med yngel där, fick även en lite snorgärs..


Baddarn och Berga kom 2a i lagtävlingen


Imorgon blir det Hedsjöpimpeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar