lördag 20 mars 2010

På Slumpnappet gick jag bra, men fick inge fisk..

Måste börja säga GRATTIS till Baddarn, Han vann Sm-Guld idag nere i Malung! Grattis, riktigt bra jobbat!
Kanon väder, Strålande sol, och väldigt varmt! För varmt tyckte Sjölen

Det blev jag, Pertti, Berga, Wisström och Sjölén som åkte på Slumpnappet i Kramfors. Toppen väder och föret var kanon.
Innan start var det väldigt spännande att få veta vem man skulle få tävla med. Jag hamnade med Klas. Toppenkille!


Vi bestämde att vi skulle följas åt, eftersom jag var ny på sjön och han var hemmafiskare så tog jag självklart rygg på honom. Första stället som det skulle vara en massa mört på var helt tomt på mört, fanns massor med småyngel och mindre abborrar. Klas fick någon bonus på dryga 150 g. Jag fick lite småfisk och förstod direkt att man inte kunde sitta här och dra småfisk om man skulle vinna. Vi flyttade oss en bra bit och det visade sig bli bom bom bom, bara bomhål. Vi sprang tillbaka till "vårat" startställe men där var det lika dåligt som tidigare. Visst, det nappade någon ibland, men satt vi kvar där så skulle vi bli självklara förlorare.


Så vi gjorde åter en flyttning med 1 h 30 min kvar att fiska på. Vi borrade ner två stycken arrangörer, fick några fiskar där, säkert halva dagens vikt. Satt och fiskade med tafs medans de andra fiska singelmormyska (har inget sånt i ordning). De fick napp direkt när mormyskan kom ner, medans jag fick vänta lite längre på napp.


Det kom mer singelmormyska fiskare dit, så vi gjorde ännu en springtur till en annat "bra" ställe...
Hade inte något mer napp under tävlingen...


Uselt fiskat idag, men det hade kunnat varit bra fiske där Klas visade, det hade ju varit bra fiske där förut. MenMen, tycker ändå att vi gjorde det bra som inte bara satt kvar på "vårat" startställe och drog småfisk och förlorade där, utan vi gjorde allt för att hitta bättre fisk, men det misslyckades..
Janne Johansson och Pertti vann, de hade dryga 14 kilo tillsammans.

Imorgon blir det Bybergspimpeln i Ånge. Där var jag med förra året också, och då kom jag på 67 plats, vikt 1529 g. Det skall kunna klå imorgon, Lätt!!


Bilder

Vi blev sju stycken på samma område, Jag med tafs, och alla andra med singelmormyska..

Bra före! Kunde ibland vara lite underhalt, då fick man verkligen ta det lugnt så man inte halka.

Lagkamraten Klas, Härligt bild jag lyckades få till idag, mobilen min är underlig.

Berga, Wisström och Sjölén fiskade bra idag! Även Pertti som inte fastnade på någon bild idag.



Ja, Här har ni platserna som man inte skulle ha varit på idag. Starten var flyttad till den nya röda pricken, Ett område var avspärrat pga det var folk som hade mäskat där. Grå färg= Förflyttning innan start och efter slutskottet. Blå= Fiskerutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar