måndag 8 mars 2010

Skoterspårskarta Björköfjärden

Vi körde alla tre på rad, så det blev väldigt bra spår! Bara de håller till helgen nu så, Vi ska ut och köra mer i veckan.

Idag så kämpade jag, Berga, Örjan och Olle med att göra skoterspår på Björköfjärdens is. Spåren blev väldigt bra! Det gick att gå i de hyfsat direkt efter att man hade kört där. Nu fryser det ihop inatt och blir bättre tills imorgon. Förhoppningsvis så blir det inte några enorma mängder snö nu, för om det blir för mycke snö så är dagens arbete näst intill meningslöst.

Föret är varierande fortfarande, och kommer förmodligen att vara det också. Men det är stora områden som det är bara 2 cm snö på. Vissa platser är det mycket mer på. Det finns fiskeplatser nära den tänkta starten som det bara är 2 cm snö på!



Svarta ringen är den tänkta starten. Röd är skoterspår som vi har gjort idag, det finns många fler spår som andra har kört och som vi ha kört. Svarta ringar är områden där det är sämre före på. (Allt är ritat på ungifär)!


Slut på bensin mitt ute på fjärden...

4 kommentarer:

  1. Det är lite dåligt med spår anser jag. Varför körde ni till exempel inte upp ett spår innanför Gräsörarna? Och borde det inte vara minst två spår in i den gamla starten i Norrviken? Ifall nån vill gå in där...
    /FA (obs! Ironi)

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta upp den frågan med de övriga skoterhuliganerna imorgon! :D
    Det finns säkert en hel del annat privat folk som har kört där, Norrviken var full med spår idag när jag var in dit och vände!
    Men blir besviken om inte du går in dit en sväng, så att spåret blir använt!

    SvaraRadera
  3. Inga problem. Jag har ju 8 timmar på mig:-) /FA

    SvaraRadera
  4. Man kanske skulle köra med Cykel, det skulle hålla i skoterspåren :)

    SvaraRadera