söndag 14 mars 2010

Superpimpel Söndag

Gick till samma ställe som jag var på igår, trodde att jag skulle få med mig en massa folk dit, men det var bara jag och Wissman som startade där. Fast en bit längre ut startade en massa folk, större delen av startfältet skulle jag tro.
Jag fick bra med fisk första timmen, ca 9 kg. Men sedan fiskade jag otroligt dåligt sista tre timmarna. Gick åt fel håll, envisades i dåliga hål, fiskade sakta, trasslade, krånglade, ramlade...
På slutet så var jag tillbaka där jag startade iallafall, och jag lyckades få upp 1,5 kg där..
Jag fick ihop 16,6 kg. Det räckte till seger i Juniorklassen (två deltagare) och det räckte självklart till seger i totalvikten både lördag och söndag.
Är besviken att jag fiskade så dåligt på slutet, men självklart nöjd också, drygt 16 kilo är ju inte fy skam..

Ska försöka få ta i resultatlistor! Dåligt med foto båda dessa dagar, jag har helt enkelt haft fullt upp med fiske hela tiden. Sedan när man väl hade kommit i mål sorterade jag fisk..

Tro det eller ej, imorgon ska jag ut på Björköfjärden och fritidsfiska!

6 kommentarer:

  1. Finns de nå fisk kvar där efter helgen?

    SvaraRadera
  2. Jadu, det finns enorma mängder fisk kvar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten,aldrig sett så mycke fisk på en invägning nån gång,ska nog ner igen o provfiska.

    SvaraRadera
  4. Fisket var på topp även idag såklart

    SvaraRadera
  5. grattis Emil vad ska man ha under pirken (tipps) mvh joakim

    SvaraRadera
  6. tackar, jag la in en suddig bild i senaste inlägget på vad jag hade under kroken.

    SvaraRadera